Boredome makes me
wacky!


onsdag, oktober 19, 2005

I am back (Or: The flu didn't kill me, yay)

Efter två dagars karantän hemma på grund av feber, ont i halsen och hosta så är jag tillbaka på jobbet efter helgen, egentligen borde jag nog ha stannat hemma idag också men jag var uttråkad och rädd att biblan blivit raserad och böckerna vandrat iväg plus att jag började bli desperat efter mental stimulans som inte involverade askungenfilmen vilket var det enda jag hade energi att se på igår. Jag var tyvärr tillräckligt vaken för att se varningstecknen så jag började desperat läsa om Sandemos bokserie Häxmästaren för hundraelfte gången då det var de enda böcker som jag hade energi att lyfta och som jag kunde tänka mig att läsa. Nåja jag hade i alla fall energi att göra något annat än bara ligga och halvsovande titta på tv som jag gjorde i förrgår, det enda jag orkade då var att trycka på knapparna på fjärrkontrollen och om jag var tvungen att lämna soffan så kunde jag knappt göra det på ett tag. Men det värsta var nog att jag inte sov mer än en timme natten mellan söndag och måndag vilket inte hjälpte till att stärka mitt försvagade tillstånd snarare att försämra det. Sen däckade jag på kvällen innan päronen kom hem och hörde inte när morsan kom hem, vaknade till en stund efter det och upptäckte att nån flyttat på den bärbara telefonen och gissade att nån kommit hem. Nåja jag kanske kan kalla tiden som sjuk för väl spenderad kvalitetstid med hunden då hon låg och snarkade i den andra soffan båda dagarna, mamma kallade hunden för sympatisjuk, vilket kanske var sant.
Och detta är första gången sen söndagen som jag surfar på nätet, har inte orkat sitta framför datorn under sjukdomstiden. Jag vet chockerande eller hur, jag lät något så vanligt som lite influensa stoppa mitt internetberoende under två hela dagar.

Över till något roligare ämne, festen i fredags var enligt mig jättekul. Jag tror inte jag skrattat så mycket som jag gjorde den kvällen på länge. Kom hem runt halvtre den morgonen och det märktes på lördagen, kom inte upp förens sent.
Annars har det väl inte hänt så mycket mer.
Hmm ska nog ta och sluta babbla nu...
Kramizar

Inga kommentarer: