Boredome makes me
wacky!


onsdag, oktober 05, 2005

Sovmorgon livets guld

Hade sovmorgon igår vilket var väldans trevligt. Skulle nämligen på seminarie med BTJ istället för att åka till jobbet som vanligt. Hade fasligt kul och kom fram till att variation i vardagen är alltid kul. Det roliga med det här seminariet var att det handlade mest om tecknade serier och rollen som tecknade serier har i bibliotek. Vi hade också celebert besök av fötfattarna och tecknarna av Eva och Adam vilket kul.
Efter det så käka jag och mamma middag ute på stan och shoppade lite, och shopping är alltid kul.
Så det är väl typ allt som hänt sen måndags.

Annars är allt bra med mig, har ont i halsen vilket jag haft några dar nu, trodde det var över men tji fick jag som hoppades för mycket igen.

Hade nu på morgonen besök av en skolklass vilket alltid livar upp tillvaron, är fortfarande fascinerad av det faktum att jag en gång i livet var så där ung och oskuldsfull. Svårt att tro, när man betänker det faktum att jag växt upp att bli rätt cynisk men samtidigt så är jag något av en garderobsromantiker med min vilja att tro på sagor och min kärlek till fantasyböcker.

Böcker får mig att komma att tänka på att det är en hel del böcker jag vill köpa men jag har för tillfället inte råd =(
Kanske är lika bra då får jag tillfälla att läsa klart de böcker jag håller på med just nu, som Sagan Om Konungens Återkomst, en av böckerna i Robin Hobbs serie om Handelsmännen och deras magiska skepp(kommer inte ihåg vad serien heter så om nån kommer på det påminn mig gärna), HP:The halfblood prince och sen så påbörjade jag Liftarens Guide till Galaxen men som tur var så satte farsan stopp för det då han lånade den boken.
Vill fortfarande köpa Fionavars Vävnad på svenska men det lär sluta med att jag köper den på engelska då ingen verkar sälja den på svenska =(
Får väl bosätta mig på S. Biblioteket då jag vill läsa dem på svenska, fast jag kanske får tag i dem ändå, satte in en annons på en boksida. Kanske finns nån som är beredd att skiljas från sina Fionavars trilogi böcker. Fast jag kan inte tänka mig att vilja skiljas från dem om de var mina.
Hmm det var väl allt för den här dagen.
Kramizar

Inga kommentarer: