Boredome makes me
wacky!


torsdag, september 22, 2005

The dog formerly known as Happie now known as The Hedgehog Killer

Japp min älskade demonhund har attackerat igelkotten igen, samma som förra gången. Den är rätt lätt att känna igen då den är rätt stor vilket gör det svårt för mitt lilla monster att bita kotten men hon försökte ändå igår och tydligen gjorde det ont för hon gnällde till då hon bet den vilket är rätt åt henne, hon borde ha lärt sig vid det här laget att man inte ska bita igelkottar.
Sn på kvällen så hittade jag en fästing i hennes mustach, ja min hund har mustacher, hon är en terrier för sjutton gubbar dom brukar ha mustacher om de är långhåriga. Som tur var så lyckades morsan rädda kotten och sätta honom i säkerhet på grannens tomt men han lär väl komma tillbaka, det har han nämligen gjort de senaste gångerna vi sett han och satt honom i säkerhet.
Happie har blivit värre då det kommer till att patrullera tomten efter de inkräktande taggiga bollarna då hon inte kan skälla på grannens katt längre då katten flyttat till Uppsala och grannarna ska jobba fem år i saudarabien (tror jag att det var och stavas det så?) så nu kan hon lägga all sin energi på att patrullera tomten efter de taggiga bollarna som tagit första platsen på listan av ärkefiender sen katten flyttade. Nåja inte så mycket att göra åt det, gäller bara att vara steget före hunden då man släpper ut henne på tomten.

Vad har hänt mer, inte mycket...Det gamla vanliga, satt och häcka framför datorn hela kvällen men för en gång skull gick jag och la mig tidigt i går kväll. Annars är jag en nattuggla och har svårt att gå och lägga mig på kvällarna.
Annars är allt bar med mig. Ska nog sluta babbla och återgå till arbetet.
Kramizar

Inga kommentarer: