Boredome makes me
wacky!


fredag, september 23, 2005

The Hedgehog from hell came back and he brought friends

Vi har de senaste två veckorna blivit invaderade. Vi har aldrig sett så många igelkottar under en hel två års period som vi gjort de senaste två veckorna. Igår var vi tvugna att flytta 4 stycken jätte kottar från tomten efter mitt monster till hund försökt bita dem. Jag vet min hund är officiellt knäpp, men jag tycker nästan att titeln på min blogg borde ha varnat er för just det.
Jag fick faktiskt den stora äran av att förflytta en av de där igelkottarna, han vägde nästan 2 kg.
Det var inte speciellt kul, den låg och morrade hela vägen i hinken och jag var helt beredd på att den skulle komma utflygandes för att bita en. Var lite skakis efterråt, visst tycker jag att igelkottar är rätt söta och harmlösa men jag har inte direkt vanan av att bära omkring på en ilsken 2kg kotte som redan blivit uppretad av min hund och sen säkert känt sig rejält förolämpad av att ha blivit bortburen i en hink. Får väl hoppas att de inte kommer tillbaka men de lär nog göra det, de verkar ha en förkärlek för våra björnbärs buskar.

Låt oss lämna ämnet taggiga bollar från helvetet och mitt älskade demonmonster till hund.
Inte för att det hänt speciellt mycket mera som är spännande. Om man bortser från att jag fick filmen jag beställt från CDON *gör vågen men kommer av sig då hon ser att hon är ensam*
Hade beställt Mel Brooks film Robin Hood: Men in thights...Rolig film som jag ska se i helgen kanske. Har en förkärlek för Mel Brooks filmer, speciellt Robin Hood, Spaceballs och Dracula. Just nu så är faktiskt Dracula favoriten, jag diggar Renfield =)
Det var väl allt antar jag.

Prince John: And why should the people listen to you?
Robin Hood: Because, unlike some other Robin Hoods, I can speak with an English accent.

Sheriff: Over that boy hand! God!! Hand over that boy!

Och med dessa citat från Robin Hood: Men in thights så avslutar jag dagens blogg inlägg.
Kramizar

Inga kommentarer: